7 May 2012

DURIAN RUNTUH BUAT WARGA FELDA

Kira-kira 50,000 warga peneroka daripada seluruh negara mendengar pengumuman 'Durian Runtuh' YAB Perdana Menteri di FELDA Jengka 8, Jerantut, Pahang dalam Majlis Peneroka Bersama Perdana Menteri. Dua juta warga FELDA iaitu keluarga peneroka dan pekerja FELDA sudah pasti sangat gembira kerana mereka akan menerima durian runtuh. Sebanyak RM 1.689 billion ringgit akan diberi kepada peneroka dengan 3 kali bayaran.

Pemberian wang tunai akan diberikan sebanyak RM 5,000.00 kepada suami, RM 5,000.00 kepada isteri peneroka dan RM 5,000.00 ribu kepada anak peneroka bagi setiap 112, 635 keluarga peneroka. Wow..... ini bermaksud setiap keluarga peneroka akan menerima RM 15,000.00.

Selain itu, keuntungan dalam Tabung Amanah akan diberi kepada peneroka setiap tahun. Peneroka akan diberi  PINK FORM agar membolehkan mereka membeli saham FGVH. FELDA juga menghargai jasa petugas-petugasnya. Mereka akan menikmati 2 setengah bulan bonus tambahan. Sebagai memenuhi tanggungjawab sosial, rumah-rumah di kampung tradisi akan dibaikpulih menerusi dana yang akan disalurkan kepada Yayasas FELDA. Semua dana diperoleh daripada sumber dalaman FELDA dan juga daripada sebahagian keuntungan penyenaraian kelak.

P/S TS.. Alhamdulillah..rezeki kepada warga peneroka..kepada warga peneroka, teruslah memberi sokongan kepada Kerajaan Barisan Nasional yang sentiasa peka dan berkhidmat untuk rakyat dan negara. Bukan seperti puak yang satu lagi tuh.. bukan berusaha untuk membangunkan negara, tetapi lebih untuk kepentingan peribadi dan menjahanamkan negara. Moga warga peneroka tidak termakan hasutan dan dakyah pembangkang.

No comments:

Post a Comment