3 Jan 2012

Pembangkang Berdegil..Tetap Nak Berhimpun Pada 09/01/2012

TS dah agak dah.. puak2 pembangkang ni memang degil2 belaka.. takde nyer puak2 tuh nak dengar peringatan daripada pihak berkuasa Polis dan nak ambik berat tentang kepentingan rakyat keseluruhan.. Apa yang penting bagi mereka adalah memperjuangkan pemimpin agung mereka dalam Kempen Selamatkan DSAI..Inilah hala tuju sebenar perjuangan PKR khususnya.


Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR telah mengumumkan bahawa mereka akan tetap meneruskan perhimpunan tersebut. Menurut beliau, seramai 100 ribu orang penyokong PKR,DAP dan PAS akan berhimpun di mahkamah untuk memberi sokongan kepada pemimpin agung mereka pada 09 Januari 2011.Azmin juga dengan confidentnya menyatakan bahawa PKR akan menentukan tindakan selanjutnya yang akan dilakukan sekiranya Anwar didapati bersalah.

Agak-agaknya apa tindakan yang akan pihak pembangkang lakukan sekiranya Anwar didapati bersalah dalam pertuduhan berkenaan dan dikenakan hukuman? Adakah mereka akan mencipta suasana tegang dengan menghasut rakyat dan mengadakan rusuhan seperti dahulu? Adakah kita rakyat Malaysia yang cintakan keamanan, kesejahteraan dan semangat perpaduan sanggup dan merelakan perkara seperti ini berlaku? Apakah kita harus memikirkan kepentingan seorang individu daripada memikirkan Sesuatu yang lebih luas?

Apabila berlakunya rusuhan, maka anggota keselamatan seperti Polis terpaksa bertugas bertungkus lumus untuk mengatasi dan meredakan ketegangan tersebut.Sekiranya perusuh enggan maka anggota keselamatan terpaksa mengambil tindakan seperti menggunakan bom asap dan pancutan air. Pihak yang ingin meraih kepentingan akan menggambarkan kekejaman pihak Polis dan Kerajaan dan seterusnya menghasut dan menyemai perasaan benci terhadap anggota keselamatan dan Kerajaan. Inilah yang kita lihat setiap kali kejadian perhimpunan haram, rusuhan, demonstrasi berlaku.

Suka pula sekiranya TS lontarkan persoalan ini pula. Bagaimana sekiranya Anwar Ibrahim didapati tidak bersalah dalam pertuduhan berkenaan?Peguamnya sendiri mengeluarkan kenyataan bahawa perlakuan tersebut adalah suka sama suka. Maka, secara tak langsung beliau sendiri mengakui bahawa 'pemimpin agung' itu memang melakukan perkara tersebut. Oleh itu, sanggupkah kita mengangkat 'pemimpin agung' tersebut sebagai Perdana Menteri kita sebagaimana yang dinyatakan oleh Azmin Ali bahawa Anwar adalah Perdana Menteri Malaysia yang Ke-7? Seorang Perdana Menteri yang mempunyai masalah moral?

No comments:

Post a Comment