26 Apr 2012

NAIB PENGERUSI DAP BANTAH BERSIH 3.0

Penganjur dan penyokong BERSIH 3.0 mesti bengang dengan kenyataan gempar Senator Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, Ahli Dewan Negara / Naib Pengerusi DAP yang TIDAK BERSETUJU dan MENOLAK penganjuran perhimpunan tersebut. Menurut beliau, "Pada prinsipnya demonstrasi jalanan saya dah biasa tengok, bukan sahaja di negara kita tetapi saya biasa bekerja dan tinggal di banyak negara, semua demonstrasi kononnya mula dengan aman tetapi kebanyakan di mana-mana pun kita tengok terjadi perang."

“Saya secara rekodnya, saya bantah, tak sokong bersih," katanya.

“Sekiranya sesuatu berlaku, siapa yang akan bertanggungjawab? Penganjur dan individu terlibat tidak akan berada di sana. Siapa yang akan menjaga mereka yang terkorban dan mengalami kecederaan?

Lebih memeranjatkan lagi, beliau menyatakan bahawa matlamat utama perhimpunan tersebut hanyalah untuk menyalahkan pihak berkuasa dan ianya adalah TIDAK ADIL!. Beliau turut tidak bersetuju dengan penglibatan Ahli Parlimen yang melibatkan diri dalam perhimpunan tersebut kerana ianya menggalakkan rakyat untuk melanggar undang-undang sedangkan mereka bertanggungjawab sebagai penggubal undang-undang. 

TS sangat bersetuju dengan kenyataan beliau bahawa “Jika ada undang-undang yang tidak baik, kita ada saluran lain seperti Parlimen. Jangan langgar undang-undang. Kita hanya menggalakkan orang melanggar undang-undang sedangkan kita sepatutnya menjadi pembuat undang-undang". “Ini jelas bertentangan sama sekali," tambahnya

P/S TS tidak rela perhimpunan / demonstrasi menjadi amalam rakyat di Negara ini. Tak puas hati..sikit2 nak berhimpun..nak berdemo sedangkan kita ada saluran yang lebih baik untuk menyatakan ketidakpuasan hati kita terhadap sesuatu perkara. 

No comments:

Post a Comment