14 Feb 2013

MELAYU MESTI TOLAK DAP... KENAPA?


Berikut adalah FAKTA mengapa Orang MELAYU MESTI TOLAK DAP :~

1. Lim Guan Eng, ketika menjawat jawatan sebagai Timbalan Setiausaha Agung DAP telah berjanji akan menghapuskan Hak Orang Melayu dan pada 27 Mei 2008, Lim Kit Siang mahu mansuhkan perkataan "Ketuanan Melayu" dan menggantikannya dengan "Ketuanan Malaysia yang kononnya lebih adil.

2. 16 Februari 2009, DAP usir peniaga Melayu dan penduduk Melayu. Seramai 80 orang peniaga di Batu Ferringhi, Pulau Pinang, Kampung Pokok Asam dan beberapa tempat lain diusir DAP.

3. DAP mahu mengusir orang Melayu di Pulau Pinang. Kerajaan DAP Pulau Pinang telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting Balik Pulau di bawah Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah untuk membina kampus University Nanyang di Pulau Pinang

4. Pada 29 November 2009, Lim Kit Siang (Penasihat DAP) dan Nga Kor Ming (Setiausaha Agung DAP Perak) telah memijak gambar dua orang wakil rakyat Melayu sebelum memasuki dewan untuk Konvesyen DAP Perak di Ipoh.
 
5. 14 Februari 2008, Teresa Kok membantah cadangan DBKL untuk menulis nama jalan dengan tulisan jawi di Jalan Taman Seputeh.

6. DAP telah menggunakan Nizar Jamaluddin (bekas MB Perak) untuk memberi status hak milik kekal selama 999 tahun kepada penduduk yang mendiami lot-lot tanah di Kampung Baru.

7. 22 Januari 2010, M. Kulasegaran (Ahli Parlimen DAP Ipoh Barat, Naib Presiden DAP) mempertikaikan kenapa peniaga Cina tidak diberikan peruntukan dalam skim pinjaman TEKUN.
 
8. 20 Jun 2008 ,Gwee Tong Hiang enggan memakai songkok dalam Dewan Undangan Negeri Johor dan menganggap pemakaian songkok seperti meng"Islam"kannya di hadapan Sultan Johor.

9. 26 Julai 2010, Tony Pua mencadangkan Kerajaan Selangor agar memansuhkan dasar pemberian diskaun tujuh peratus kepada pembeli Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersil dan kediaman mewah yang bernilai lebih RM 500,000.

10. 25 November 1999, Lim Guan Eng (ketika menjawat jawatan Timbalan Setiauasaha Agung DAP) berjanji akan menghapuskan hak orang Melayu.

 
  Melayu TERIMA DAP.. Hancur MELAYU.. Hancur ISLAM..


No comments:

Post a Comment