8 Sept 2011

Tolak Kenyataan Mat Sabu

Kenyataan Mat Sabu yang mengangkat Komunis dalam peristiwa Bukit Kepong sebagai pejuang sebenar kemerdekaan telah mencetuskan pelbagai respon dari masyarakat. Maka, penyokong2 pembangkang turut berkokok mempertahankan kenyataan Mat Sabu yang sebenarnya melukakan hati banyak pihak khususnya kepada ahli keluarga yang merasai dan mengetahui kezaliman Komunis. 

Kebenaran kenyataan Mat Sabu kononnya disokong dengan bahan bukti hasil penulisan di dalam buku Pengukir Nama Johor. Namun, sebenarnya artikel hasil kajian dan tulisan Sahgihon Dirhan berjudul Bajuri Haji Siraj mendedahkan bahawa pemimpin Komunis Melayu telah melakukan kekejaman terhadap bangsanya sendiri. 

Kepada pihak pembangkang, hentikanlah segala cubaan untuk mengubah sejarah yang tercatat. Mat Sabu seharusnya menarik balik kenyataan tersebut dan memohon maaf secara terbuka kerana masyarakat khususnya waris mangsa keganasan Komunis tidak dapat menerima kenyataan beliau sehingga secara terang-terangan tidak ingin berjumpa beliau dan IANYA BUKAN DIHALANG OLEH UMNO atau mana-mana pihak.


No comments:

Post a Comment