20 Sept 2011

Penghinaan Ke Atas Jalur Gemilang

Orang Lama selalu berpesan, 'cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar'..tapi sekarang nie ramai yang dah tak nak ikut pesan Orang Lama khususnya puak-puak Pakatan Roboh (PR). Tak habis-habis nak melalak yang bukan-bukan. Rasanya bukan TS je yang meluat, tetapi ramai lagi orang kat luar tuh yang meluat tengok gelagat puak-puak nie.

Bingit rasanya, berasap kepala bila pemimpin dalam PR ni suka buat kenyataan 'tak sayang mulut'. Terbaru M.Manoharan, Wakil Rakyat DAP iaitu ADUN Kota Alam Shah mahu menukar Jalur Gemilang sekiranya memperoleh kuasa. Beliau menghina Jalur Gemilang yang dikatakan ditiru daripada Amerika Syarikat. Rabun agaknya beliau nie, tak dapat membezakan Jalur Gemilang dan bendera Amerika Syarikat. Selain itu, buta sejarah agaknya beliau ni kerana tidak mengetahui asal usul bendera Jalur Gemilang.

TS juga merasakan bahawa ini merupakan salah satu langkah DAP untuk menghapuskan identiti kebangsaan dan menidakkan perjuangan orang terdahulu yang berjuang memerdekakan Negara. Mana ada tercatat, puak-puak PR ini di dalam sejarah Negara. Sekurang-kurangnya apabila mereka mempunyai kuasa, mereka mampu untuk melakarkan sejarah Negara baru dan memadam sejarah terdahulu.

Walaupun, Manoharam telah memohon maaf di atas kelancangan beliau dan menyatakan bahawa beliau seorang yang patriotik, bagi TS tidak semudah itu untuk memaafkan beliau. Bukankah kata-kata beliau itu telah menunjukkan apa yang sebenarnya diinginkan oleh puak-puak Pakatan Roboh khususnya DAP? Relakah kita membiarkan puak-puak seperti beliau ini menjadi peneraju Negara? 



p/s Kepada mereka yang rasa tidak sesuai berada di negara ini, sila cari mana-mana negara yang dirasakan sesuai dan kembalikan sahaja taraf kerakyatan sebagai warganegara Malaysia.

No comments:

Post a Comment