29 Sept 2011

LGE Goyang?

Lim Guan Eng, Setiausaha DAPig & Ketua Menteri Pulau Pinang menafikan pula tindakan beliau menghina negeri Johor. Memang bapak putar belit belaka pemimpin-pemimpin Pakatan Rapuh (PR) nie.. tau nak menyalahkan orang lain jer.. konon tak larat nak ikut rentak tarian media yang dikatakan dikuasai oleh Barisan Nasional. Orang Johor tak sudi nak 'beli' kelentong lu la LGE.. Nak muntah hijau dengar putar belit anak Melaka yang dapat kuasa di Penang nie..dah terang-terang memang lu menghina Johor.. Lu dah GOYANG ke LGE bila bukti dah tersebar? 


Rakaman tersebut bukan semasa wawancara bersama Radio ABC di Australia sebaliknya semasa perbincangan makan tengahari semasa mesyuarat bersama Pertubuhan Wakil Asing, FCA di Singapura pada 12 Ogos 2011. Sila lihat video di bawah


Selain menghina Johor tidak selamat, beliau turut menyatakan bahawa warga Singapura mengetahui bahawa peluang untuk mereka diculik sekiranya mengunjungi Johor adalah tinggi. TS hairan betul.. bukan kah saban minggu, ramai warga Singapura menyeberangi Tambak Johor untuk mengunjungi Johor dengan pelbagai agenda seperti membeli belah & melancong? Inikah bukti bahawa Johor tidak selamat? Berapa ramai warga Singapura yang diculik ketika berada di Johor?

Sebagai anak jati Johor, TS merasa sangat terhina dan tercabar dengan tindakan LGE. TS merasakan tindakan beliau bukan sekadar untuk memburuk-burukkan Johor, bagi tujuan mengalihkan perhatian pelabur asing daripada melabur di Johor dan beralih arah ke Pulau Pinang semata. Sebaliknya, adalah salah satu cara halus untuk menghancurkan UMNO yang mana UMNO Johor merupakan denyut nadi utama kekuatan UMNO. Untuk menghancurkan UMNO yang menjadi tunjang Barisan Nasional, maka ia perlu dilakukan di tempat di mana ia bertapak kukuh. 

Pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO dan menteri-menteri ramai berada di negeri Johor, termasuklah YAB Timbalan Perdana Menteri. Kenyataan LGE akan mencalarkan imej Johor dan seterusnya akan mengurangkan / menghilangkan kepercayaan pelabur-pelabur asing untuk melabur di negeri Johor. Kehilangan pelabur asing pula seterusnya akan melemahkan ekonomi Johor dan menyebabkan rakyat memberontak dan tidak mempercayai UMNO lagi. Dengan terhakisnya kepercayaan rakyat kepada UMNO dan BN, maka akan lumpuhlah 'jantung' dan terhentilah denyut nadi..Matinya UMNO Johor,maka terkuburlah UMNO. Adakah rakyat Johor akan membiarkan Pakatan Rapuh (PR) menjadi pemerintah kerajaan negeri?

1 comment: