8 Feb 2015

Peraturan Islam Di MRSM Membimbangkan? Jangan Percaya, DAP BOHONG


Apakah tujuan kenyataan Pengerusi DAP Serian, Edward Andrew Luwak bahawa peraturan Islam di MRSM membimbangkan? Pelajar dari kalangan penganut Kristian dikatakan dilarang menyimpan Bible dan Salib dan ianya telah menimbulkan kebimbangan di kalangan ibu bapa. Di dalam Perlembagaan Negara jelas tidak melarang rakyat untuk mengamalkan ajaran dan kepercayaan masing-masing.  
 
Ia satu gerakan subversif halus untuk merosakkan hubungan dan perpaduan antara kaum dan penganut agama. Bangsa Melayu telah dipecahkan melalui politik kepartian manakala kini hubungan antara Melayu dan Bumiputera pula hendak dipecahkan melalui isu-isu agama. Nampaknya DAP sangat konsisten dalam usaha untuk merubah struktur kenegaraan Malaysia dan ingin mengukuhkan kuasa mereka dalam politik. Melayu dan Bumiputera, Hati-Hati Dengan DAP!! 

2 Gambar di bawah dan petikan kenyataan Pengetua MRSM Betong membuktikan dakwaan DAP adalah TIDAK BENAR dan BERNIAT JAHAT!





Pengetua Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Betong, Zabidin Bedut berkata, beliau kecewa dengan ketidaksahihan maklumat yang menjadi perbualan hangat masyarakat, sedikit sebanyak menjejaskan nama baik MRSM Betong di kalangan ibu bapa.

Katanya, antara isu dimainkan ialah pihaknya dikatakan melarang pelajar membawa Alkitab ke sekolah berasrama penuh, pelajar lelaki terpaksa memakai songkok dan pelajar dipujuk masuk Islam.

“Saya hari ini berhadapan dengan ibu bapa pelajar menafikan sekeras-kerasnya hal itu dan menyangkal tuduhan-tuduhan disiarkan melalui akhbar tentang MRSM Betong,” katanya pada Majlis Anugerah dan Graduasi Kelima MRSM Betong di Dewan Gemilang, di sini.

No comments:

Post a Comment