4 Mar 2013

Anuwar Tak Berani SAMAN REUTERS, THE MANILA TIMES dan INQUIRER NEWS?? TV3 dan UTUSAN yang kena..

TS hairan bin ajaib nie... Anuwar Kaki Saman nie just saman TV3 dan Utusan jer tapi kenapa tak saman LAPORAN MEDIA ASING mengenai penglibatan beliau dalam PENCEROBOHAN di Lahad Datu? Bukankah TV3 dan Utusan membuat laporan merujuk kepada laporan media asing nie? Sepatutnya SAMANLAH Reuters, The Manila Times dan Inquirer News...



(i) Manila Times (16/02/2012) melaporkan:- "Sultan Muhammad Fuad Kiram I, mendakwa Malaysia menduduki Sabah secara haram dan Sabah merupakan milik Kesultanan Sulu hingga hari ini.Pencerobohan tersebut berlaku setelah Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga pemimpin de facto Pakatan Rakyat (PR) mencadangkan Sabah akan diberikan autonominya kepada pemerintahan kesultanan Sulu,” 


(ii) Inquirer News (01/03/2013) melaporkan:- "Kumpulan ketiga yang didakwa terlibat (insiden Lahad Datu) adalah pembangkang dari Malaysia, yang sedang bersiap sedia untuk pilihan raya umum yang mungkin berlangsung sebelum Jun. Pegawai perisikan Filipina berkata salah seorang politikus pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah. 

(iii) Reuters (14/02/2013) pula melaporkan:- "Seorang pegawai tentera Filipina sebagai berkata bahawa kumpulan lelaki itu merupakan pengikut Sultan Sulu yang telah dijemput ke Sabah oleh seorang ahli politik daripada pihak pembangkang bagi membincangkan mengenai isu tanah."

No comments:

Post a Comment